Domácí úkoly

3.4.
Dobré ráno!
Čeká nás poslední den v týdnu a pak víkend. Možná to někteří ani nevnímáte, protože jste doma stále. Ale snad se i oteplí a budeme mocí sobotu a neděli strávit alespoň na zahradě.

Včera nám nefungovalo hlasování o aprílových žertech. Odpoledne jsem vše opravila. Pokud jste se k tomu už nedostali, můžete hlasovat nyní. Výsledky uzavřu ve 12.00. Celkové výsledky se nám tím pádem zdržely, dozvíte se je v pondělí.

A ještě tady mám jeden komiks od Anežky a také pár zahrádek, které mi ještě přišly.

Online hodiny příští týden budou v pondělí (M) a v úterý (ČJ), jelikož od čtvrtka jsou velikonoční svátky. Skupiny budou rozdělené stejně jako ve čtvrtek, časy jsem vám prohodila, aby to bylo spravedlivé. Můžete si to zkontrolovat v rozvrhu. Nezapisujte se, jen se podívejte.

Plyšáci pro vás tentokrát na pátek nachystali další hlavolam. Dnes vám dá více práce než minule, o to jednodušší bude řešení. Určitě ho zvládnou i vaši mladší sourozenci. Ale občas se nechají napoprvé nachytat i dospělí.

  1. NEJPRVE SI PŘEČTĚTE KOMIKS. První stránku komiksu doplňovat písemně nemusíte. Ale doplňte si ji ústně.

  2. SLOVESA – Potom v textu komiksu vyhledejte všechna slovesa v rozkazovacím způsobu a napište mi je. Třeba na Skype nebo do emailu. Nezapomeňte – to, že je za větou vykřičník ještě neznamená, že je sloveso v rozkazovacím způsobu. Sloveso musí mít správný tvar. (ty koukej, my koukejme, vy koukejte). Zde si k vyhledávání můžete otevřít pomůcku.
    Výsledky mi prosím odešlete.

  3. PUSŤTE SE DO STAVBY HLAVOLAMU
    Tentokrát vám dá stavba zabrat. Nezapomeňte si stránky podlepit, jak se píše v komiksu, jinak vám to půjde hůř. Pošlete mi obrázek vaší stavby nebo mi zavolejte a ukažte mi ji na Skype. Nebojte se mi klidně zavolat v průběhu práce. Ráda vás uvidím a poradím vám. Pokud jste si ještě nevytiskli předlohu pro hlavolem, tak tady ji máte.

  4. OTÁZKY Z GEOMETRIE Až na závěr se pusťte do odpovědí v pracovním listu geometrie. Odpovídejte jen na úkoly na první straně. Druhá strana je pro ty, kteří mají matematiku opravdu rádi a budou se někdy nudit. Tyto odpovědi mi nemusíte posílat. Je to zábavná geometrie. Procvičte své mozky. Své výsledky si vždy po spočítání kontrolujte na konci stránky a rovnou u toho přemýšlejte, proč jste třeba udělali chybu. Snažte se dobrat řešení sami. Nebo mi zavolejte a já to proberu s vámi. Doma vás nikdo nekontroluje ani neznámkuje. Je jen na vás, jestli si tuto matematiku užijete. Jen vás potom může výsledek těšit. Třeba i to, že jste přišli aspoň na některá řešení. A nebo si zavolejte s kamarádem a pracujte ve dvojici. Bude vás to bavit víc!
    A zde jsou slíbené úkoly z geometrie.

A NEZAPOMEŇTE, KDO JSTE SI DOMLUVILI V 10.00 ANGLIČTINU

Přeji všem slunečný víkend!

2.4.
Dobré ráno! Dnes je čtvrtek a to znamená, že se uvidíme na Skype na hodině češtiny. Už se na vás těším! Kdo by nevěděl v kolik, podívá se na tabulku ROZVRH z úterního zadání úkolů.
Nejprve tu máme výsledky výtvarné soutěže. Vítězem se stává Staník, který od vás dostal nejvíce bodů. Další dvě medailové pozice obsadili Petr a Denča se stejným počtem bodů. Gratuluji! Jsem ale moc ráda, že se sešlo tolik soutěžních obrázků. Kdo nezvítězil, nebuďte smutní, mně se moc líbily všechny obrázky! Je vidět, že jste se snažili. Bohužel někteří nestihli poslat do večera, tak už jsem je nemohla zařadit.
Trochu mě ale mrzí, že někdo z vás nehrál poctivě. Připojoval se vícekrát a hodnotil jen některé děti dokola a navíc velmi zvláštně. Prosím, buďte poctiví ☹. V tabulce se mi výsledky ukážou a je mi to potom líto.

Dnes máte možnost ještě jednou hlasovat. Tentokrát pro nejlepší aprílový žertík. Zde jsem pro vás připravila hlasování. Už je opravené, můžete jít hlasovat.
A ještě výsledky celého bodování.

  1. ČESKÝ JAZYK – ZPŮSOB ROZKAZOVACÍ Společně se dnes naučíme způsob rozkazovací u sloves. A také si procvičíme, co umíme. Pokud by se někdo nemohl připojit podle rozvrhu, stáhněte si pracovní list a vypracujte. Zde potom najdete správné řešení.

  2. MATEMATIKA – SLOVNÍ ÚLOHY S PŘEVODY
    Dnes máme poměrně jednoduché slovní úlohy. Budete potřebovat základní převody jednotek. Jednotky délky, času a hmotnosti jsme procvičovali hodně, u objemu připomínám, že 1 litr (1l) = 10 decilitrů (10dl). Podívejte se na zadání. Pokud potřebujete úlohu vysvětlit, pusťte si výukové video. Zde potom najdete také řešení.

  3. TĚLOCVIK – TĚLOCVIK V OBÝVÁKU Třeba vám přijde vhod pár nápadů. Podívejte se na upoutávku.
    Potom můžete vyzkoušet zajímavé nápady. Zkuste na chvilinku zapojit také sourozence nebo rodiče.
    PNajděte si švihadlo nebo provaz a vyzkoušet si podbíhačku nebo hru z vody do vody. Ještě lépe ale uděláte, když si společně zacvičíte venku.
    A pro zájemce tu máme na zopakování SOFIU.

  4. SOUTĚŽNÍ ÚKOL – JARO Budete mít tentokrát lepší odpovědi než maxipes Fík? Soutěžní otázky najdete zde. Odpovědi mi pošlete ke kontrole.

Aj 1. 4.
Všechny zdravím, dnes jsme prošli úkoly v jazykové učebně a dokončili jsme celou Unit 5.
Příští hodina bude v pátek po skypu (probíhá hlasování o času hodiny). Do té doby by bylo dobré, abyste zvládli v pracovním sešitě str. 91/cv. 2 a 3, dále pak slovíčka na str. 96 a 97 (Unit 6). V pátek začneme 6. lekci a v jazykové učebně budete mít nahrávky k jednotlivým cvičením. Některé nahrávky najdete na odkazu Happy Street 1 a 2.

1.4.
Pěknou středu, broučci!
Dnes je 1. dubna – tedy 1. apríla. Původně jsem vám chtěla vyvést nějakou kulišárnu, ale nakonec jsem se rozhodla, že v této složité době by se to takto na dálku nemuselo vydařit. A tak si taškařice necháme až na dalšího apríla, kdy budeme spolu ve škole.

Dnes si zkusíme poprvé hlasování. Klikněte si na odkaz k hlasování. Zobrazí se vám vaše včerejší obrázky „NA DVORKU“. Každý z vás potom bude moci ocenit ty, které se mu nejvíce líbí. Více informací najdete přímo v odkazu.

Také nezapomínejte na čtení knížek. Pokud knihu dočtete, spojte se po Skype s paní asistentkou a ta má povídání na starost stejně jako ve škole. Kontakt na ni byste měli vidět na Skype v chatu Čtvrťáci Cucka, kam jsem vás všechny přidala.

Tabulku s výsledky bodování vám přidám až po dnešním hlasování k obrázkům. To ukončím do 12.00.

  1. SOUTĚŽNÍ ÚKOL- ČESKÝ JAZYK – APRÍLOVÉ ŽERTY Moc by mě zajímalo, jestli jste někdy zažili nějaký aprílový žert. Nějaký milý a úsměvný. Udělat si z někoho legraci totiž vyžaduje umění. Je potřeba vymyslet něco, co nikomu neublíží, u čeho se pobaví ten, kdo žert vymýšlí i ten, kdo byl nachytán. Aprílový žert by neměl nikomu ublížit.
    Dnes tedy vynecháme slovesa, časy, osoby i způsoby. Zkuste se ale zamyslet nad nějakým vtipným žertem, který jste zažili. Pokud žádnou zkušenost nemáte, zkuste nějaký žert vymyslet. Popište mi ho v několika větách třeba na Skype nebo do Wordu, abych ho mohla překopírovat pro ostatní. Pokud tuto možnost nemáte, napište jej klidně na papír a pošlete jako soubor. Další den vám připravím hlasování o nejlepší žertík.

  2. MATEMATIKA – OPAKOVÁNÍ
    Dnes bude práce trochu jednodušší. Zopakujeme si složené příklady a písemné dělení. Zde máte připravený pracovní list opakování. Budete-li potřebovat výukové video, podívejte se nejprve na něj. Zde potom najdete správná řešení.

  3. ANGLICKÝ JAZYK – NEZAPOMEŇTE NA SKYPE HODINU S PANEM ŘEDITELEM

  4. HUDEBNÍ VÝCHOVA – zazpívejte si a procvičte rytmus, nezapomeňte na flétnu
    Jelikož určitě všichni doma nemáte zpěvník, posílám vám na dnešek text k písničce BÝT STÁLE MLÁD a zazpívejte si ji s Karlem Gottem.
    Procvičte si rytmus ZDE. Potom si zopakujte na flétnu písničku z minula . Všichni – i ti dva, na které teď myslím😊.
    Na příště vám připravím další písničku od Pokáče, tak už se můžete těšit!

31.3.
Dobré ráno!
Dnes nás čeká trochu jednodušší den. Máme v rozvrhu Čj, M a Vv. Tak zbylý čas využijte k oddechu nebo se běžte pořádně provětrat. Taky připomínám, abyste nezapomněli číst knížky. Máte teď plno volného času a taková knížka může být velmi dobrou zábavou. Své zapsané knihy mi posílejte s úkoly a já si je poznačím.
Dnes se mi podařilo zvládnout hodinu matematiky s většinou z vás a bylo prima všechny vidět. Další hodina českého jazyka nás čeká ve čtvrtek. Musím ale tentokrát vypsat hodiny výjimečně až od 10.00. Rozvrhla jsem práci po dvou skupinách. Podívejte se na rozvrh a kdyby to byl pro někoho problém, dejte mi vědět. Rozvrh ZDE.

  1. ČESKÝ JAZYK – SLOVESA - ZPŮSOB OZNAMOVACÍ
    Připravila jsem vám pracovní list. Zde si potom můžete zkontrolovat správné odpovědi.

  2. MATEMATIKA – POČETNÍ OPERACE SE ZÁVORKAMI
    Nezapomeňte si nejdříve zopakovat poučku z rámečku. Zde najdete zadání. Pokud budete potřebovat, pusťte si výuková videa. A zde si potom zkontrolujte svá řešení. Anebo pracujte v Media Creator.

  3. SOUTĚŽNÍ ÚKOL - VÝTVARNÁ VÝCHOVA – KRESLÍME ZVÍŘATA
    Dnešním úkolem je nakreslit mi pastelkami obrázek, jak to vypadá na vesnickém dvorku. Představte si kousek rybníčku, trávu, nějaký strom a mezi tím několik domácích zvířat. Možná se teď řada z vás lekla. Nebojte se a podívejte se na návod, který vám s kresbou pomůže. Zde najdete obrázek, jak nakreslit .SLEPICI .PRASE .PSA .OVCI .MYŠ .KUŘÁTKO .KONĚ .KRÁVU .KOHOUTA .KOČKU .KACHNU .HUSU
    Obrysy si můžete předkreslit slabě třeba žlutou pastelkou (Tužka by byla vidět.)
    Už se na Vaše obrázky moc těším!

30.3.
Vítám vás v novém týdnu!
Protože je tu téměř konec měsíce, uzavřela jsem vaše bodování a máme tu výlsedky soutěže. Nakonec to bylo poměrně napínavé a na planetu Zemi si své obrázky přidá skupina ... Podívejte se na výsledky.
Také jsem vytvořila nové skupinky a jejich rozložení jsem tentokrát trochu ovlivnila sama. Ne každý má doma stejné podmínky a tak jsem se snažila skupiny vyvážit. Zde jsou nové pracovní skupiny.

Dnes máme v plánu společnou hodinu M na Skype, dále Čj, Tv a Vl. Jupí!!!

  1. MATEMATIKA - K HODINĚ SI PŘIPRAVTE TUŽKU A PAPÍR

  2. ČESKÝ JAZYK - časování sloves v minulém čase
    Někteří z vás mají už od rodičů vytištěný nový PL. Ostatní najdou nový pracovní list zde. Nejprve si dobře přečtěte oranžový rámeček nahoře. Zde najdete správné řešení.

  3. TĚLOCVIK - opět tělocvik nohou
    Minule jsme zkoušeli pouze úchop předmětu nohou. Dnes budeme také házet. Podívejte se na Tělocvik nohou 2. Hodně zdaru. A můžete mi třeba napsat, jak daleko jste dohodili venku.

  4. SOUTĚŽNÍ ÚKOL - VLASTIVĚDA - Vylušti tajenku - pracujeme v Media Creator (Vlastivěda - poznáváme).
    To, že povrch naší země není všude stejný, všichni dobře víte. Ale znáte také názvy našich pohoří?
    V učebnici na str. 23 - 24 o tom najdete povídání. Nezapomeňte si pustit video (obrázek kamery), využít můžete také nahraný text. Pak si pořádně procvičte názvy pohoří na str. 24 v interaktivním civčení (IC).
    Na str. 25 ve fialovém rámečku najdete popis, jak vyluštit tajenku. Pomůže vám práce s interaktivní mapou ČR a světová růžice, kterou už znáte.
    Znění tajenky mi můžete napsat na Skype nebo do emailu.

27.3.
Dobrý den, broučci! Tak včera jsme se spojili s většinou na Skype a konečně jsme se viděli. Společně jsme prošli vše, co jste si nastudovali o slovesech. Bylo to moc fajn a už se těším na další hodinu.Ta bude v pondělí. Zde se přihlaste na čas vaší hodiny. Tentokrát můžete zvolit, který chcete. Skupiny maximálně po šesti.
Posílám opět jeden komiks od Lucky.
Dnes je ale pátek a tak, dokud mi nedojdou nápady😊, zkusíme pracovat zase trochu praktičtěji, ať stále nesedíte u počítačů.
POSÍLÁM DVA ÚKOLY – OBA SOUTĚŽNÍ A OBA VYPRACUJTE A ZAŠLETE MI JE ZPĚT.

  1. SOUTĚŽNÍ ÚKOL 1 – POKOJ PLYŠÁKŮ
    Dnes bych chtěla, abyste soutěžní úkol udělali a poslali mi jej všichni – je to matematika v praxi.
    Nejprve si znovu pročtěte komiks Pokoj plyšáků. Potom se ještě podívejte na jejich barevný Plán pokoje a ideálně si ho vytiskněte. Vašim úkolem nyní je:
    a) Spočítat obvody a obsahy (plochy) vzorového pokoje plyšáků
    b) Narýsovat plán svého vlastního pokoje
    c) Zjistit si, kde máte v pokoji sever a do plánku nakreslit správně natočenou světovou růžici
    Musíte si vše změřit, rozmyslet si, jak velký bude ve vašem plánu 1 metr a pak vše zakreslit. Rýsovat můžete také na čtverečkovaný papír, abyste se dobře orientovali. Rýsujte ručně (ne v počítači).
    Budu celé dopoledne u počítače, takže kdybyste potřebovali poradit, zavolejte. Klidně se raďte i se spolužáky na Skype, ALE NEVYUŽÍVEJTE PŘI PRÁCI SKYPE K HLOUPOSTEM. Je čas pro práci a čas pro zábavu! A ty prosím oddělujte. Tento nový nástroj pro nás bude užitečný, když ho budeme správně používat.

  2. SOUTĚŽNÍ ÚKOL 2 - PŘÍRODOVĚDA – EKOSYSTÉM PARK
    Plyšáci si po přípravě plánu vyrazili na vycházku do parku. Hlavně Maxipes Fík. A posílá vám, co tam vše viděl. No, je to psí výkon. Dejte to prosím do pořádku. Pomůže vám učebnice str. 60 – 64. Tady jsou zápisky z Deníku Maxipsa Fíka. Pracovní list máte také v emailu (Word), abyste mohli odpovědi případně doplnit tam a nemuseli výsledky fotit.

Dnes tedy pošlete prosím zpět oba úkoly.

Aj 26. 3. - úkoly do 31. 3.
Všem moc děkuji za aktivní přístup při dnešní hodině, kterou jsme realizovali opět přes skype.
Rád bych, kdyby nás příště bylo ještě víc.
Zopakovali jsme učivo 5. lekce, prošli jsme cvičení v učebnici str. 35, 36 a 39 a v pracovním sešitě str. 46 a 48.
Prosím všechny, aby navštívili jazykovou učebnu a udělali úkoly ve složce 4. ročník AJ 26.3. - je tam pět cvičení.
Příští hodina bude ve středu 1. 4. a na skupině čtvrťáci je spuštěno hlasování o času, ve kterém chcete hodinu začít.
Přeji vám pěkné dny. Stanislav Skřička

Od 24.3. Další úkoly do Aj jsou společné pro obě skupiny.

26.3. Dobré ráno! Věřím, že po včerejším dni máte věci v klidu nastavené a připravené a že jste si dokončili, co vám chybělo. Také já vám posílám spočítané výsledky naší soutěže. .a .komiks Adélky
Dnes si rozvrh trochu pomícháme. Čeká nás Čj, M a Vl.
Také máme s další skupinou dohodnutou češinu na Skype v 9:00 a někteří v 10:00 angličtinu s panem ředitelem.

  1. ČESKÝ JAZYK – slovesa – čas minulý
    Přečtěte si v učebnici žlutý rámeček na straně 104 a 105 a také obě tabulky časování sloves.
    Vypracujte si pracovní list 63 – 64 / 12 – 15. Máte je okopírované doma. Ve cvičení 12 a) časuj sloveso objevila se. Pozor na 2. osobu čísla jednotného!!!
    Velký seznam řemesel najdete na pomoc ke cvičení 14 najdete ZDE. Řešení PL 63 – 64 najdete ZDE.
    Další úkoily do Aj jsou společné pro obě skupiny

  2. MATEMATIKA – opakování písemného dělení jednociferným číslem - pracujeme v Media Creator.
    Pokud si chcete nejprve písemné dělení zopakovat, pak si pusťte výukové video písemné dělení – str. 26 / 2, 3.
    A dnešním úkolem je využití písemného dělení ve slovních úlohách ze str. 27 – video je ZDE. Pracovní list jsem vám připravila PL 27 ZDE. Můžete si jej zkontrolovat přímo v programu a nebo KONTROLA ZDE.

  3. VLASTIVĚDA - orientace v krajině
    Můžete si otevřít vlastivědu (VLASTIVĚDA – poznáváme) v Media Creator – str. 20 a zde si spustit čtené slovo, prohlédnout obrázky, pustit videa a vyzkoušet interaktivní cvičení.
    nebo
    si toto téma otevřít v učebnici na str. 20 – a pak si doplnit cvičení k tomuto tématu v pracovním sešitu. Práce v pracovním sešitu není povinná, ani soutěžní.

SOUTĚŽNÍ ÚKOL – PLÁN MÉHO POKOJE Ne, ne, dnes ještě nebudeme měřit ani rýsovat. To jste si oddechli, co? Až jindy …! Zatím si jen přečtěte příběh Plyšáci měří pokoj.
Plyšáci při práci používají různé nářadí a nástroje. Vašim úkolem ale dnes je pouze jednoslovná odpověď. Ptám se – KTERÝ NÁSTROJ JE V PŘÍBĚHU ROZBITÝ? Hledejte na obrázcích dobře! A můžete mi to klidně zavolat přes Skype.

25. 3. Aj zítra
Skype hodina angličtiny bude zítra od 10 hodin. Zkuste předtím projít nahrávky v jazykové učebně, abyste byli lépe připraveni.

25.3. Dobrý den, broučci! Včera se mi už podařilo s některými spojit na Skype a bylo to bezva. Ráda jsem vás viděla a těším se, že to teď bude častěji. A co nás dnes čeká? Dnes si dáme volnější den. Ale jen když mi slíbíte, že volný čas nestrávíte PC hrami a hraním na mobilu či koukáním na Youtube. Maminky mi to poví!

  1. RESTY Dnes vynecháme český jazyk i matematiku a dávám vám prostor na to, abyste si dokončili všechny své resty, které jste třeba nestihli. Někteří máte také rozpracované soutěžní úkoly, které byste rádi dokončili, a ještě mi je dodali, tak dnes je na to ten pravý den.
  2. SKYPE Také se pokusím spojit se s co nejvíce z vás na Skype a zkusíme si videohovor ve více lidech. To je také způsob, jak se něčemu přiučit. Pokud jste na hovor připraveni, klidně mi zavolejte sami. Můžete se také spojit s panem ředitelem kvůli angličtině a domluvit si práci.
  3. SYSTÉM
    A v neposlední řadě si vytvořte systém ve vaší práci. Promyslete si, jak si zorganizovat svůj pracovní den v době koronavirové. Vytvořte si třeba seznam svých činností na papír k počítači. Připravte si případně do záložek na počítači s rodiči odkazy na Matýskovu matematiku, Media Creator a další nástroje, které používáte. Učte se pracovat se Skype, emailem, Robotelem na angličtinu a dalšími programy, abyste byli co nejvíce samostatní.
  4. KDYBYSTE SE NUDILI Pokud máte všechno vyřešené, pomozte doma. Rodiče toho teď mají hodně a ocení pomoc, třeba i drobnou.
    Nebo promyslete a napište mi nějaký zajímavý soutěžní úkol pro všechny ostatní kamarády.

24. 3. Aj
Všechny zdravím a děkuji statečným, kteří se zapojili do skype výuky angličtiny. Byli jste moc šikovní.
Zopakovali jsme vše, co jsme dělali v Unit 5 a řekli si, že v jazykové učebně máme nahrávky k posledním cvičením v učebnici v lekci 5.
Příští výuku angličtiny po skypu plánuji na čtvrtek. Kdo se chce připojit a není ještě spojený, ať to co nejdřív s rodiči domluví.
Pokud to neumíte, zavolejte mi a já vás navedu. Stanislav Skřička

24.3. Dobré ráno!
Teploměr nám hlásí, že se ještě nějakou dobu bude teplota pohybovat kolem nuly. Tak si pěkně zahřejte ruce a pusťte se do práce. Čeká nás Čj, M, Čt a vývarná výchova.

Nejprve správné řešení včerejšího úkolu – názvy květin. Zkontrolujte si, jak jste tipovali.
A ještě opožděné komiksy .Klárka .Luky .Míša

  1. ČESKÝ JAZYK – Popis mého dne
    Ráda bych od vás slyšela, jak v této době vypadá VÁŠ DEN. Jistě se dost liší od toho klasického, na který jsme zvyklí. Napište mi popis svého dne (pracovního). Zajímá mě, kdy se připravujete do školy, jak to všechno zvládáte, kolik vám to zabere času, co tvoříte ve volném čase a také, co vás nejvíc baví. Klidně také napište, co vás trápí. Vaše úkoly mi tentokrát prosím pošlete. Tuto práci nebudu nikde zveřejňovat. Dejte při psaní pozor na chyby. Kdybyste nevěděli jak na to, připravili jsme s Paťou takový malý VZOR.

  2. MATEMATIKA – opakování písemného násobení dvojciferným číslem - pracujeme v Media Creator.
    Pokud si chcete nejprve písemné násobení zopakovat, pak si pusťte výukové video písemné násobení.
    A dnešním úkolem je využití písemného násobení ve slovních úlohách ze str. 25 – video je ZDE. Pracovní list jsem vám připravila PL 25 ZDE.
    Až ho vypracujete, můžete si jej zkontrolovat přímo v programu a nebo KONTROLA ZDE.

  3. ČTENÍ – vlastní četba
    Dejte si prostor pro svoji knížku. Najděte si příjemný koutek, kde vás nic neruší a vychutnejte si chvilku čtení.

  4. VÝTVARNÁ VÝCHOVA – zahrajte si na ilustrátora – SOUTĚŽNÍ ÚKOL
    Svůj denní režim, který jste popsali již dříve, doplňte obrázkem na druhý list papíru (abych vám je mohla opět ukázat). A hlavním motivem, který bych chtěla, abyste namalovali, budou ručičkové hodiny. Najděte si nějaké pěkné (Mohou být třeba starožitné). Jak bude vypadat celý obrázek, nechám na vás, ale největší v něm budou právě hodiny. Pár nápadů na hodiny najdete ZDE.

Dnes mi tedy prosím odešlete – popis svého dne a obrázek s hodinami.

A na závěr tu pro vás mám rozluštění hlavolamu zakletý kruh, který jsme minulý týden vyrobili. Pokud ho nechcete znát, soubor neotevírejte😊. Na nový hlavolam se můžete těšit v pátek.

23.3. Vítám vás v novém týdnu a také v novém ročním období! O víkendu nám začalo jaro, ale počasí spíš vypadá, jakoby konečně chtěla přijít zima:-).
O víkendu jsem od vás dostala spoustu krásných fotek, komixů i videí. Moc za všechny děkuji a tentokrát se s vámi chci o ty krásné věci také podělit.
Nejprve se můžete podívat na výsledky soutěžních úkolů:
SIRKY
ZAHRÁDKY
KOMIKSY .Denča .Matěj . MatyD. . Míchelle . Peťa .Ríša . Standa . TomT . Tom K.
TABULKA VÝSLEDKŮ

Doufám, že jste se s komiksy pobavili jako já a jdeme na práci. Dnes máme v rozvrhu Čj, M, Tv a Čt.

  1. ČESKÝ JAZYK – tentokrát budeme jen opakovat
    Zopakujte si budoucí čas – znovu přečtěte žlutý rámeček ze strany 102, pak vypracujte PL 62 – 63 / 9 – 11. Výsledky najdete ZDE. nebo v emailu.
    Ještě si trochu procvičte druhy slov.

  2. MATEMATIKA – budeme opět pracovat s časem – tentokrát více v praxi
    Pusťte si Matýskovu matematiku str. 46.
    Pak si otevřete PL 46 a vypracujte ho. Kdo má Media Creator – může místo cvičení 1 a 3 použít interaktivní cvičení. Výsledky listu najdete ZDE nebo si je zkontrolujte přímo v programu.

  3. TĚLOCVIK – minule jsme cvičili prstíky, dnes budeme cvičit prsty na nohou 😊
    Toto cvičení je nejen zábavné, ale také pomáhá, abyste neměli ploché nohy. Vyzkoušejte si dva cviky podle návodu.

  4. ZPÍVANÉ ČTENÍ – Tak co si dnes přečteme a zazpíváme?
    Minulý týden vydal Pokáč novou písničku s názvem Koronavirus.
    Text vám posílám do odkazu ZDE. V odkaze jsem vám připravila
    a) Text písničky (Prosím, dodržte náš postup – přečíst, vysvětlit, pak teprve zpívat.)
    b) Akordy na kytaru
    c) Noty s akordy pro flétny či klavíristy

  5. SOUTĚŽNÍ ÚKOL je dnes velmi jednoduchý a poslala mi ho Beátka
    Při práci na zahradě vyfotila několik rašících květin. Některé mají teprve listy, ale věřím, že většinu z nich poznáte. Najdete je ZDE.
    Napište mi jejich jména do emailu.

20.3. Dobré ráno! Tak už máme skoro 8 dní práce z domu za sebou. A musím říci, že jsme toho zvládli hodně. Jste moc šikovní! Dnes máme na rozvrhu Čj, M, Čt a Pč. Ale protože je pátek, tak si dáme matematiku a zbytek pak trochu pomícháme dohromady.

  1. MATEMATIKA – dnes se budeme věnovat převodům jednotek času.
    Nejprve si otevřete Matýskovu matematiku. Vše si dobře poslechněte a pak procvičte sami a to následovně: Kdo pracuje online v programu Media Creator nebo si ho stáhnul do počítače – klikne se v matematice na stranu 45 ZDE. Zde můžete procvičovat v interaktivních cvičeních. (Klikněte u každého cvičení na ikonku IC. Zobrazí se vám okno s úkolem. Dole v okně je šipka na další pokračování.) Takto udělejte všechny interaktivní úkoly. Pracovní list 35 už dělat nemusíte.
    Kdo nainstalováno nemá nebo dává přednost práci na pracovním listu (domluvte si s rodiči), doplní PL 35. Výsledky vám pošlu do emailu.

  2. SOUTĚŽNÍ ÚKOL – ZAHRÁDKA – dobrovolné!
    Plyšáci vám připravili na začátek komiksový příběh. Měl by vám jít otevřít ZDE. (Nebo si ho otevřete z emailu). Nejprve si ho dobře přečtěte. Potom si projděte další pokyny.
    Ve škole jsme začali pracovat na tématu prostředí školy a navrhli jsme relaxační přírodní místnost. Tak se můžeme pustit také do zlepšení našeho prostředí doma a vytvoříme si nějaký kousek přírody.
    Naši plyšáci se rozhodli udělat si vlastní zahrádku. Možná máte u vás na zahradě také nějaký koutek, který můžete upravit. Když to počasí dovolí, můžete se do toho pustit. Vytahat plevel, překopat zeminu, ohradit kamínky, nasypat kousek štěrku nebo písku, navršit kamínky, přidat domeček, přesadit sem nějakou květinu, nachystat si malý kousek na vysetí…. Nápadů je mnoho a každý má jiné možnosti. Váš koutek může být úplně maličký.
    Smutní nemusí být ani ti, kteří zahrádku nemají. Mohou si vyrobit malou Zenovou zahrádku (Pokud nevíte, co je to – koukněte SEM nebo SEM) nebo malý přírodní koutek. Využít můžete třeba i starou krabici, kousek hlíny, sirky, korálky, domeček, kamínek, vše, co vás napadne … Kdo nenajde malá hrabítka, může použít vidličku. Věřím, že každý z vás má doma něco zajímavého a moc se těším na vaše výtvory! Taky Paťa s plyšáky vyrobí a pošlou.
    Tento úkol je dobrovolný a není třeba jej ani splnit ihned. Můžete mi ho poslat klidně i za týden a o body nepřijdete.

  3. A kde máme ten Čj a Čt? Nebojte se! A čtete dál…
    Vyrobte komiks o tom, jak jste s plyšáky tvořili zahrádku. Komiks můžete namalovat pastelkami.
    Kdo chce tvořit v počítači, může požádat rodiče o stažení fotek do PC a vyrobit např. ve Wordu.
    Ten nabízí v záložce TVOŘENÍ – OBRAZCE – BUBLINOVÉ POPISKY. Obrázky si můžete jednoduše zmenšit, když si je sami sobě odešlete emailem. (Klik pravým – odeslat – příjemce emailu – velikost obrázku malá). Velké soubory by vám pak nemusely jít odeslat. Vezměte si k práci na pomoc také plyšáky a něco na focení.
    Nezapomeňte si předem promyslet, o čem vlastně komiks bude. Třeba vás napadne nějaký vtipný příběh s plyšáky. Pokud budete fotit, měli byste mít rozmyšleno, co a jak budete postupně fotit.

Ještě mrkněte na vzkazy ohledně angličtiny a přeji vám pěkný víkend!

AJ skupina Sk., 20. 3.
Všechny zdravím,
pro žáky mé skupiny hlásím, že by bylo dobré podívat se do MADu (přístup do jazykové učebny pro žáky zvenku) na nahrávky, které jsou uložené v záložce "4. třída AJ do 24.3".
Je zde šest nahrávek, jsou pojmenovány HS2-U5 (znamená Happy Street 2 - Unit 5) a potom WB nebo CB (pracovní sešit nebo učebnice) a číslo strany/cvičení. Bylo by dobré udělat tato cvičení v pracovním sešitě: 44/1 (poslech), 46/1 (doplnit slovíčka z rámečku do textu), 47 (podle videa), 48 (doplnit slovíčka z rámečku do textu), 49 (poslech).
V učebnici si můžete pustit video ke straně 38 a poslechnout si o Londýnu na straně 39. Tím si zopakujete a doplníte vše, co jsme měli rozdělané ze školní práce.
Příští týden si zkontrolujete správnost podle informací na našich stránkách.
Nabízím videokonferenci přes Skype pro všechny žáky - řekněte si o čas a nemusíte čekat až na středu (neřiďte se podle rozvrhu) příští týden.
Přeji pěkný víkend. Stanislav Skřička

AJ skupina Ben., 20. 3.
Projděte si uč. str.36 a zkuste dle vzoru rozhovoru na té straně navigovat k různým místům dle plánku v učebnici.
Potom si v jazykové učebně udělejte HS2 -U2 -revision, HS2 -U4 - reading, HS2 - U3 L8 - 1

19.3. Dobré ráno, zvířátka! Had mi tu syčí do ucha, že nás dnes čeká Čj, M, Vl a Tv. Jupí!!!
Ale nejprve se podívejte do emailu na správné odpovědi ke kvízu rostlin.

  1. ČESKÝ JAZYK – časování sloves v budoucím čase.
    V učebnici str. 102 si přečtěte žlutý rámeček a tabulku pod ním. Potom si doplňte PL 61 / 6, 7 a 62 /8.
    Pak si ještě procvičte koncovky všech podst. jmen ZDE.

  2. MATEMATIKA – dnes budeme jen opakovat sčítání a odčítání do 1000000.
    Zadání je jednoduché – vypracujte si PL 4.

  3. VLASTIVĚDA – na programu jsou Mapy a plány
    V učebnici je najdete na straně 17 – 19. Kdo si nainstalovat Media Creator nebo se do něj přihlašuje online, najde tam tuto učebnici také. Může pak využívat čtený text, fotografie a interaktivní cvičení. Až si vše prohlédnete a přečtete, vyplňte si PS 10 - 11.

  4. TĚLOCVIK – myslím, že učení už bylo až až… tak teď jeden zábavný soutěžní úkol.
    Dnes budeme cvičit jen prsty. Divíte se? K práci budete potřebovat 1 – 2 krabičky sirek. Snad doma najdete.
    Pravidla:
    Vyndejte si z krabičky všechny sirky a postavte krabičku na nejmenší stěnu (na výšku).
    Vaším úkolem je naskládat nahoru co nejvíc sirek tak, aby žádná nespadla. Smíte používat vždy jen jednu ruku.
    To by ale mohlo být lehké. Aby byla hra zajímavá, potřebujete aspoň jednoho soupeře. Na začátku hry si rozdělte všechny sirky spravedlivě mezi sebe. V pokládání sirek se budete střídat. Komu spadnou nějaké sirky (vlastní nebo i více jiných), bere si je k sobě a hraje se dál.
    Vítězem se stává ten, který se všech sirek zbaví. Věřím, že se pobavíte pokládáním různých záludných poloh, abyste soupeři ztížili jeho tah. Můžete ale také hrát společně a snažíte se postavit co nejvyšší rodinnou stavbu. Do emailu mi potom pošlete obrázek, jak vypadala vaše největší sirková stavba. Na konci ještě uspořádejte soutěž, kdo uklidí jednou rukou sirky do krabičky rychleji. Ale pěkně uspořádané, hlavičky na jednu stranu! Přeji vám při hře hodně příjemných chvil s rodinou!

A teď navrhuji vyběhnut do zahrady a pořádně se tam protáhnout. Plyšáci už jsou také na zahradě a chystají tam pro vás nové fotky na zítřejší úkol. Jééé, co se to tam děje? Bob tahá Bobka z kbelíku! Musím se tam jít podívat… … pokračování zítra.

18.3.
Pěkný den! Tak copak nás dnes podle rozvrhu čeká? Čj, M, Př (dnes prohozeno za Vl) a Hv. Hmmm, to je dost. Tak pěkně postupně, nikam nespěcháme!

  1. ČESKÝ JAZYK – procvičíme I / Í v koncovkách sloves v přítomném čase a zopakujeme si koncovky podstatných jmen Nejprve se vraťte jako včera do učebnice str. 101 a zopakujte si pravidlo ve žlutém rámečku. Pak napište do malého sešitu cvičení 4. Nezapomeňte, že zdůvodňujete koncovky sloves v přítomném čase! Potom si procvičte také koncovky podstatných jmen rodu mužského ZDE. Cvičte dle potřeby, až vám to půjde.

  2. MATEMATIKA - dnes pěkně převedeme do praxe obvody, obsahy a převody jednotek. Uvidíte, že z výsledku budete mít radost.
    Tak nejprve výukové video.
    Protože je tentokrát stejné jako pracovní list, tak si ho nejprve pusťte, ale pak už pracujte sami bez něj. Můžete postupně po cvičeních. Obzvláště ta první jsou delší, takže si to vždy prohlédněte a pak zkuste na pracovní list sami. Pracovní list jsem vám poslala včera večer v příloze. Pro jistotu ho posílám i teď.
    Pokud máte maminku či tatínka, kteří zvládnou do počítače nainstalovat interaktivní učebnici, pak můžete pracovat přímo v programu Media Creator. Můžete si pak ještě doplnit nějaká další interaktivní cvičení. Popis instalace jsem poslala včera večer rodičům, aby na to měli večer čas.

  3. HUDEBNÍ VÝCHOVA – procvičíme si rytmus a vytáhneme flétnu. Snad jste ji nezapomněli ve škole 😊!
    Nejprve se procvičte v rytmu ZDE. Potom jsem vám vybrala pro začátek úplně jednoduchou skladbu ZDE. Kdyby vám dělala rychlost problémy, nastavte si pod videem na ozubeném kolečku NASTAVENÍ – rychlost přehrávání 0,75 nebo méně. Snad to rodiče přežijí. Nejprve si noty pusťte a prohlédněte. Potom si hru vyzkoušejte jen s prstokladem bez pískání. Teprve nakonec zahrajte.

  4. A na závěr tu máme úkol od Plyšáků i s povídáním. Ale to vše najdete v emailu!

Angličtina Sk
Všechny zdravím a připomínám důležitost opakování všeho, co jsme udělali v angličtině do Unit 5 - učebnice str. 39 a PS str. 44/2 (1. cvičení z této strany připravím do jazykové učebny). Opakujte slovíčka a věty ze všech lekcí. Využijte čas - stačí každý den 5 minut - jen získat tento návyk. Využijte také odkaz, který máme na hlavní stránce "Stránky tříd" našeho webu. Moje vlastní děti toho do školy zatím moc neudělaly (už ale začínají), ale šijí roušky pro všechny okolo. Vím, že někteří také pomáháte. To je moc dobře, možná lepší, než jestli nevyplníte nějaké cvičení.
Tak vám přeji, ať máte radost z dobré práce - z úkolů, které vám přinášíme skrze tyto stránky - nebo z toho, co potřebného děláte pro lidi kolem sebe.
Stanislav Skřička

17.3.
Krásný den!
Dnes máme na rozvrhu ČJ, M a Vv. Co vše nás tedy z toho čeká?

  1. Nejprve se podívejte do probraného učiva (překlikněte se z domácích úkolů). Tam jsem vám okopírovala ty nejzábavnější příběhy, které jste mi poslali o Plyšáčí výtvarce.

  2. ČESKÝ JAZYK - dnes nás čeká časování sloves v PŘÍTOMNÉM ČASE.
    V učebnici na str. 100 – 101 si přečtěte žluté rámečky a zkuste je někomu vysvětlit (aspoň plyšákovi), jestli dobře chápete, co říkají. Velmi důležitá je informace, že u sloves píšeme v přítomném čase v koncovce vždy i/í !!! Potom si doplňte pracovní list 60 a 61 / 4, 5. Správná řešení najdete během dopoledne v emailu. Pokud se budete chtít ještě procvičit v určování mluvnických kategorií sloves (ty byste již měli zvládat bez chyby), vyzkoušejte si je ZDE.

  3. MATEMATIKA – pokračujeme dále s PŘEVODY PLOŠNÝCH JEDNOTEK Tentokrát budeme střídat jednotky plošné a jednotky délky. Chválím ty, kteří včera v úloze objevili chyby! Znovu začněte s výukovými videi a projděte si s nimi celou otevřenou stranu na videu. Vezměte si k tomu tužku a papír a pracujte s videem současně. Výhodou je, že si jej můžete kdykoliv stopnout nebo vrátit a poslechnout znovu. Buďte trpěliví a postupujte po krocích. Až budete vše chápat, vypracujte si sami PL 34. Výsledky pak zkontrolujete v emailu. Tentokrát jsem vám přidala také body, abyste se mohli ohodnotit, jak na tom jste. Své známky mi posílat nemusíte, jsou pro vás, abyste věděli, jak moc procvičovat.
    Pracovní list schoval had. Máte náhradní v emailu!

  4. VÝTVARNÁ VÝCHOVA – vyrob si hlavolam – tento úkol je dnes soutěžní. Hodnotit budeme jednak výrobu a další body můžete získat za jeho rozluštění. Ve škole bychom během výtvarky tvořili náš hlavolam, který jsme si už předchystali. Tak proč ne tady? Času teď máte spoustu. Postup k výrobě najdete v emailu i s fotkou, kterak luštili Pat a Mat…

16.3.
Dobré ráno, broučci! Dnes si jako první úkol zvolíme úkol soutěžní. Otevřete si email. V přloze najdete několik fotografií. Vašim úkolem je seřadit si je pro sebe tak, jak si myslíte, že šly za sebou a napsat mi krátký příběh o tom, co se asi plyšákům ve škole přihodilo. Seřazené fotografie mi zpět neposílejte. Hodnotit budu příběh a také chyby, které v textu necháte. Není důležité, zdali odpověď přijde první nebo poslední, pokud to bude dnes. Příběhy můžete psát na počítači třeba ve Wordu nebo na papír a poslat fotku. Jak je to pro vás lepší.

Dále se pusťte do matematiky. Dnešním úkolem jsou PŘEVODY PLOŠNÝCH JEDNOTEK - PL 33. Dostali jsme pro vás k dispozici některé z výukových materiálů, abyste mohli doma učivo lépe pochopit a procvičovat. Než se tedy pustíte do práce, doporučuji se podívat na výuková videa PŘEVODY PLOŠNÝCH JEDNOTEK. Moc pěkně vám to zde vysvětlí.

Pokud jste mi emailem neposlali soutěžní úkol, prosím, abyste si ho zkontrolovali sami. Výsledky najdete v příloze emailu.

13.3.
Krásný den, zvířátka!
Dnes jsme pro vás připravili speciální úkol. Jak jsme slíbili, natočili jsme vám video o tom, jak byla zvířátka v tělocviku. Moc se jim tam líbilo, hlavně na žebřinách a na kruzích. Nejprve se podívejte na video.
Zvířátka si zaznamenávala své výkony a všechna čísla vám posílají v tabulce. Plyšáci se ale začali po tělocviku trochu hádat, kdo z nich by byl lepší a rychlejší v náročnějších disciplínách. To vy už víte, že tělocvik je pro radost a ne k hádkám! A protože si to sami neumějí dobře spočítat, prosí vás o jasné výpočty, které by rozhodly. Otevřete si email a v něm najdete tabulky a informace. Některé informace ale musíte vyčíst z videa!!!!! Všechny odpovědi zaznamenejte a pošlete mi zpět. Pomocné výpočty si dělejte na papír a do tabulky pište jen výsledky.

Do ČJ si nejprve přečtěte v učebnici stranu 99 (žlutý rámeček - určité a neurčité tvary slovesa).
Potom si vypracujte PL 56. Ten si zkontrolujte sami podle souboru, který najdete také v emailu.

Přeji vám hodně štěstí!

12.3.
Dobré ráno, musím vás hned pochválit! Včera mi přišlo tolik správných odpovědí. Vidím, že nezahálíte a pracujete a to mě těší. JSte skvělí a poprali jste se s tou situací lépe než řada dospělých. Opravdu jste moc šikovní.
Dnes mám pro vás připravenou M, Čj a za chvíli vám ještě pošlu na email řadu dalších informací. Můžete se těšit na výsledky testu z přírodovědy, jak ho napsali plyšáci a také výsledky vašich včerejších odpovědí. Tak jdeme na to!

Čj - nejprve si v učebnici přečtěte žlutý rámeček na str. 98

  • odpovězte si na otázku, co jsou slovesné tvary jednoduché a složené, jestli jste informace správně pochopili a co jsou to zvratná slovesa.
  • potom si vyprcujte PL 57 (infinitiv vynechejte, projdeme ho zítra)

M - PL 3 / 1 - 5 Je to opakování, měli byste to zvládnout sami.

Pracovní listy si v klidu zpracujte a potom zkontrolujte podle emailu.

11.3.
Broučci, tento týden začneme opakováním, které jsme měli v plánu i tak, abychom to neměli hned za startu komplikované. Pokuste se pracovat společně s námi dle zadaných úkolů každý den. Další den vám vždy zašlu na email také řešení, abyste si mohli svoji práci zkontrolovat. Nezapomeňte mi poslat svůj email. Najděte si na práci čas a klid a pracujte soustředěně. Je jedno, jestli se do úkolů pustíte dopoledne nebo odpoledne. Bude to pro nás nová zkušenost a my se díky ní zase naučíme něco trochu jiného. Prozatím to zkusíme takto, třeba přijdeme i na jiný způsob práce tak, abychom si mohli věci vysvětlovat, případně kontrolovat.

Matematika
PL 2 / 4, 5, 6 + PL 32 Pokud byste něco z učiva nevěděli, zopakujte si to v učebnici.
Zaokrouhlování si můžete procvičit také ZDE.

Český jazyk
Procvičte si koncovky podstatných jmen na trenažeru: ZDE
Pak začněte se slovesy
Pročtěte si v učebnici stranu 97
Doplňte pracovní list 55 - celý. (Splňte také úkoly a) b) za cvičením 3. Připomeňte si - zvratná slovesa jsou doplněna o zvratné zájmeno se nebo si.

Ať se vám daří!

27.2.
PŘV:

  1. Vypracovat PL Cyklista (s pomocí textu, který žáci dostali) - 5.3. odevzdají ke kontrole (malou 1 hodnotím dobře vypracovaný úkol; plusem hodnotím úkol s chybami; minusem hodnotím úkol nevypracovaný nebo neodevzdaný; 3 chybějící mají text a PL u mně). Někteří již mají odevzdáno (9ž).
  2. Příští týden poznávačka lesní živočichové (bezobratlí, obratlovci) - ve třídě mají žáci atlasy, v učebnici a brožurce některé živočichy najdou; dále je možné hledat na internetu: www.biolib.cz,www.naturfoto.cz, www.nasiptaci.cz), ve vzkazech 4. ročníku jsou pak i přímo odkazy na jednotlivé živočichy (word dokument).

    14.2.
    PŘV

  3. přes prázniny si vypracovat otázky ke zkoušení (3 okruhy: Rostliny - fotosyntéza; Minerály, horniny a půda; Ekosystém a vztahy mezi organismy - vše najdete ve Vašich zápisech ve složkách, případně v učebnici a malé brožurce; 27.2. budu zkoušet)
  4. učit se na poznávačku lesní živočichy (poznávačku si napíšeme 5.3.)
  5. přečíst si úvodní text k ekosystému louky a pastviny

5.2.
PŘV - příští týden 13.2. poznávačka lesních organismů (houby, výtrusné R, kvetoucí byliny, jehličnaté a listnaté stromy).

15.1.
Čj - PSPP 29
M - PL 29 / 2, 5
Hv - naučit Stupnice - tónina

Vážení rodiče, zvu vás na krátkou informativní schůzku ohledně hudebních kroužků Cvrčci, Muzikál a Flétna, kde vás potřebuji informovat o změně pro 2. pololetí. Schůzka proběhne ve čtvrtek 16. 1. v 16.45 – 16.55 ve 4. třídě. Účast důležitá. Děkuji, Zuzana Del Favero

8.1.
M - uč. 4 / 9 - š sloupce - stačí výsledky Čj - PSPP str. 21
Hv - flétna - Pějme píseň dokola, procvičit teorii STUPNICE / TÓNINA (list ve zpěvníku), někteří také doplňování rytmu v taktech (podle známky z testu)

7.1.
M - uč. 6 / 18
Vv - dokončit logo firmy

6.1.
Čj - PSPP - str. 28 celá

19.12.
PŘV - kontrola vedení přírodovědné složky po vánočních prázdninách (9.1.) - co by ve složce mělo být:
ilustrační obrázek
zápis: třídění organismů (oboustranně)
zápis: Příroda, Podzim (jedna strana), Houby (druhá strana)
zápis: Rostliny (oboustranně) zápis: dělení rostlin dle místa růstu a užitku (formát A5)
zápis: Živočichové (jedna strana), Součásti neživé přírody: vzduch, voda (druhá strana)
zápis: Minerály (formát A5)
zápis: Horniny, NP - práce s textem
zápis: Zima (dostávali dnes)
učební pomůcku: Ptáci na krmítku

16. - 19.12.
Čj - PSSD 15 / 4, 5, 22 / 3 a) b) c), 24/3, 26/2
M - oprava písemné práce, oprava geometrie str. 9 - 13, procvičovat početní oparace do 10000 - uč. 60 - 61 + zaokrouhlování. Od ledna začínáme numeraci do 1000 000.

12.12.
Př - příští týden 19.12. krátká přírodovědná minutka (složení vzduchu, skupenství vody + příklady, definice horniny a minerálu, třídění hornin a minerálů, vznik půdy, humus) - vše najdou žáci ve svých zápisech, které dostávají...
Př - po vánočních prázdninách ve čtvrtek 9.1. 2020 si vyberu přírodovědné složky a zkontroluji si, jak si je žáci vedou (bude ohodnoceno) - chybí-li někomu něco, musí si to, bohužel, opsat nebo okopírovat (zápisy kopíruji vždy na počet žáků, pokud někdo chybí, podepíši mu jeho zápis a v další hodině mu jej dám... v tuto chvíi mám ve složce se zápisy jen dva podepsané zápisy... vše ostatní bylo rozdáno...)

11. 12.
M - 40 / 2
ČJ - PSSD 13 / 5, zájmena můžete procvičovat ZDE.

10. 12.
M - uč. 48 / 6, 7, 10, 49 / 14, 15, 16 - pouze 6 rovnic a výpočet
Čj - PSSD (pracovní sešit slovní druhy) - 9 / 5
Přídavná jména můžete procvičovat ZDE. Do pátku si dokončete 8 kostek, pokud je chcete stihnout ve škole slepit do hlavolamu. Dále se již nebudeme kostkám věnovat. Můžete si je pak dokončit sami doma dle návodu na youtube - už jen dobrovolné.

6. 12.
M - dokončit Koumáka 108 - 109
Hv - procvičit notu a tón hes (hes - g, hes - c2, hes - a)
V pondělí nezapomeňte na vystoupení v Troubsku. Více ve vzkazech.

3. 12.
Čj - PS 26 - dokončit
Do pondělí - list Třídění odpadu doma.
Dopřipravit kostky z papíru - na pátek.

29.11.
Opravy - pozor, opravy děláme se zdůvodněním! Některé děti mají v sešitu opravu č. 2 se správným zdůvodněním. Pč - kdo nedoskládal kostku, dokončí a nacvičí doma. Video s postupem najdete ZDE. Nacvičte jen jednu kostku, dál budeme pokračovat příští týden. Je potřeba skládat přesně a spoje dostatečně uhladit, aby vše sedělo.

28.11.
Čj - PS 20, 22 M - 37 / 13 (Kdo nedostal zpět sešit, pište na papír).

21.11.
PŘV - prosím, kdo dnes nepřinesl vypracovaný úkol "živočicové", přinese zítra.

18.11.
Do Pč přinést malou zavařovací sklenici, nůžky a manikúrní nůžky se špičkou.
Ve třídě se vyskytly vši. Prosím, zkontrolujte dětem vlasy.

14.11.
PŘV - do příští hodiny doplnit zápis Živočichové - obratlovci (vypracovat s učebnicí str. 15 - 17, dnes si měli vzít domů).

7.11.
PŘV - příští týden (čt 14.11.) krátký test Vlastnosti rostlin, fotosyntéza.

31.10.
PŘV - příští týden (čt 7.11.) test Houby

21.10.2019
PŘV - naučit se na písemku (čtvrtek 24.10., téma: Příroda (živá a neživá) a Podzim).

V sobotu 19.10. bude po celé republice probíhat sázení nových stromů.
Jedno z míst, kde se bude sázet, je také kousek od Bosonoh. Přidejte se k nám a pojďte s námi v sobotu sázet nový les.
Všechny informace najdete ZDE a ZDE.

9.10.
Opravy sešitů
Naučit scénář

10.10.2019
PŘV - kdo dnes (10.10.) neodevzal složku s ilustrací 1. stránky a DÚ Třídění organismů - přinese zítra (11.10.)!

Čj - slova mnohoznačná, spisovná, nespisovná, citově zabarvená - opakování, uč. 21 - 23

9.10.
M - PL 16

7.10.
Čj - uč. 19 / 3a do malého sešitu (na středu) M - kdo nedokončil PL - sloupec 1 a 4 Zítra jdeme na Empíka cyklistu - výukový dopravní program. Tam i zpět nás veze autobus. Program probíhá pod střechou venku. Pořádně obléci (bundy, rukavice, čepice) a cyklistickou přilbu!

1.10.
M - 10 / 54 (jen někteří)
Pč - znovu si zkusit papírovou čepici - Ti, kterým se v hodině nepodařila a nemají ji oznámkovanou.

  • celý postup výroby najdete zde.
    Nezapomeňte přinést ekosložku. Papír konterjner - ekodvůj jste zatím nedostali. Vše, co patří do sběrného dvora, nechejte volně ve složce, dokončíme společně. Ve čtvrtek jdeme do Anthroposu. S sebou 2 jízdenky na 60 min. nebo průkazku, z učení jen matematiku.

30.9.
Čj - opravy z PS (každé chybné slovo 3x M - uč. 10 ú 49, 50, 11 / 58, 13 / 70, 73, 74 (pouze rovnici a výpočet).

27.9.
Čj - kdo nestihl, PS 2 / 3, 4 / 3 a 7 / 3 + všechny opravy v malém sešitu M - opravy

26.9.
Čj - PL 3 / 1, 2
M - uč. 7 / 32, 35, 36, 37, 8 / 38, 40. Jako obvykle - pouze zapsat rovnici a výpočet. Hv - fl. - zopakovat Vyletěla holubička ( do 3. 10.) Písničku máme ve složce z loňska.

25.9.
Čj - PS - 2 / 1, 2 ( ú / ů) Ekosložka - domalovat a vystřihnout jednotlivé odpadky, nalepit na správný kontejner. Úkol je až do 1. 10.
Podepsat info o žákovi a donést zpět.

24.9.
Př - vypracovat pracovní list Třídění organismů (do čtvrtka 10.10.) - do PL doplňují názvy jednotlivých skupin organismů (např. viry, lišejníky, houby, jehličnany, ryby apod.) a poté zařazují konkrétní druhy organismů (níže na stránce - Seznam organismů) do těchto skupin (např. kapr - ryby...). K vypracování doporučuji použít zápis, který děti dostaly dnes v hodině.
Dodatek: pokud si některý z žáků nebude vědět rady, jak PL vypracovat, ráda mu zadání vysvětlím znovu.

19.9.
Čj - čítanka 5 / 1, 2 (do malého sešitu) M - dokončit PL 21
Hv - doučit noty c1 - d2

18.9.
Čj - Uč. 8 / 3a (do malého sešitu) M - PL 6

17.9.
Čj - PS (PP - Pravopisné procvičování) - 3 / 1. a 2. sloupec
M - uč. 4 / 11, 13, 14 + 6 / 24 + 7 / 30, 31 (zapsat pouze rovnici a výpočet do malého sešitu)
Př - obrázek na 1. stránku složky - do příštího úterý

2.9.
Potvrdit účast na školním výletu 10. - 13. září a přinést potvrzení zítra zpět!